with Brak komentarzy

Jak zostać wirtualną asystentką?

jak-zostac-wirtualna-asystentka

Od czego zacząć pracę w branży wirtualnej asysty?

 

Od zadania sobie kilku ważnych pytań oraz self-audytu, czyli oceny swoich zasobów.

Mam na myśli Twoje umiejętności, doświadczenie zawodowe, kompetencje miękkie.

 

I to, jaki masz na siebie pomysł w tej branży:

  • Czy już wiesz, komu chcesz pomagać? (“idealny klient”)
  • W jakim zakresie chcesz wspierać przedsiębiorców?
  • Jakie obszary zadań Cię najbardziej interesują?
  • Czym chciałabyś się zajmować, a jeszcze tego nie potrafisz?

 

Twoim podstawowym zadaniem na początek jest research i pozyskanie takich informacji, dzięki którym będziesz mogła ocenić swoje startowe kompetencje.

Polecam dołączenie do grup dla WA na Facebooku w celu lektury pojawiających się tam ofert pracy. A także przejrzenie stron internetowych czy profili innych WA, których zakres działania pokrywa się z Twoimi zainteresowaniami.

 

Dzięki tym informacjom zyskasz ogląd na to, co się aktualnie “dzieje na rynku”:

 

  • Czego najbardziej potrzebują osoby poszukujące wsparcia w postaci wirtualnej asysty?
  • W jaki sposób wyceniają swoje usługi inne, dłużej pracujące WA?
  • Jakie są obecne stawki godzinowe / ceny za projekt i od czego to zależy?

 

Zawód wirtualnej asystentki oznacza nieustanne dokształcanie się, nie tylko na początku.

 

Materiałów w różnej formie nie brakuje: e-booki, webinary czy treści w mediach społecznościowych. Jednak nadmiar tej wiedzy, zwłaszcza na początku, może Cię nieco przytłoczyć. Możesz skrócić tę samodzielną ścieżkę i skorzystać płatnej z pomocy. Najpierw jednak zapoznaj się z darmowymi treściami i na tej podstawie wybierz doświadczoną WA, z którą najbardziej rezonujesz.

Myśląc na poważnie o pracy w wirtualnej asyście, miej też na uwadze, że oprócz konkretnych umiejętności i bycia na bieżąco, nieodzowne będzie też wejście w “buty przedsiębiorcy”.

Oprócz samej pracy na rzecz klientów będziesz musiała się również zająć funkcjonowaniem i rozwojem swojej działalności. Dbać o sprawy formalne, organizacyjne i marketingowe.

Wirtualna asystentka to podwykonawca i jednocześnie partner w biznesie.

 

Pierwszego klienta możesz pozyskać wśród znajomych, albo znajomych Twoich znajomych.

 

Kluczowe jest poinformowanie otoczenia o Twojej nowej pracy, pokazanie czym się zajmujesz np. poprzez zaproszenie znajomych z profilu prywatnego Facebooka na fanpage nowej marki osobistej. Albo prezentacja innego Twojego miejsca w sieci, z którego będzie jasno wynikać, w czym możesz pomóc i jaka jest Twoja oferta.

Z mojego doświadczenia wynika, że jest jeszcze wiele osób, które nie mają pojęcia, że istnieje taki zawód jak wirtualna asysta i jak pomocny może się okazać w ich biznesach.

Ważna jest też stała aktywność w sieci, udział w różnego rodzaju wyzwaniach, pokazywanie się na Instagramie, Facebooku czy LinkedInie - w miejscach, gdzie jest Twój potencjalny, wymarzony klient. Nigdy nie wiadomo, kto i kiedy Cię zauważy, zapamięta, a potem zaprosi do współpracy 🙂


Jeśli po lekturze tego wpisu nasunęły Ci się jakieś pytania, to nie wahaj się ich zadać KONTAKT

Zostaw Komentarz